" Jag är älskad, jag är värdefull!"

image22

...Ja, det var Idas pepp-talk innan naturprovet. Ibland behöver man damer som Ida Bohm i sin närhet. Eller jämt rättare sagt. Som talar om för en att man faktisk tycker om LOKA vildäppel. Ida är ju en solstråle på allvar.

På tal om citat. I helgen var det FF hemma hos familjen Olofsson och jag skulle för första gången ta mig runt i papsens bil. En riktig bil. Med lite drag i. Det var å gött att köra att jag satte gasen i botten och tänkte  härrejävlar, så här snabbt har jag typ aldrig kört. Hur snabbt kör jag? Kollar på mätaren som är svart.



INGET LJUS! paniken sprider sig i lägret, vart fasiken sitter den knappen då, inte köra av vägen, inte pajja papsens bil. Hittade den till sist. Ett lugn infann sig.
Tills en dam där bak försiktigt smyger fram "Andrea, hur var det med dina backspeglar". Jasså, DET var anledningen att jag inte kvaddade bilen när jag skulle köra ut. Backspeglarna var infällda. Panik igen.

 Mor och far, lämna mig aldrig, eller hellre, lämna mammas bil hemma. Alltid.

Pratade med min manlige blonda motsvarighet om att jag träffat en afrikan från ett land i Afrika, men kom jag kom inte ihåg vilket.
- BURMA!, utropar han.
Mohaha.

Ser på film med densamme, blondinen inte afrikanen, och upptäcker att det var ett tag sedan man kollade på världskartan.

A: Asså, fattar du vart dom är någonstans?
B: Jamen, de är väl på någon liten, liten ö utanför Japan.
A: Men japan är väl...?
B: En ö?

Ljus i vardagen mina damer och herrar, lovely!

Kommentarer
Postat av: s t i n a

hahaha, tack för ompysslandet & jag var inte orolig någonstans ville bara påpeka för all enkelhets skull. call me

2007-10-10 @ 09:56:22
URL: http://stinah.blogg.se
Postat av: ida

ooh. här stod jag omnämnd.
tack tack, det var fint :]

jag har mer pepptalk att komma med, det är bara att säga till. vi kan komma på ett kodord, så kan jag bara fiska fram en peppande kommentar :]

2007-10-16 @ 13:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0