Festlig söndag

Idag är det söndag. Sov till halv tio vilket aldrig händer. Men inatt sov Degen hos Drömmen vilket innebar att hennes nya törnrosa säng var ledig. Tack Tack.

Det är en extra festlig söndag idag. Pappa ska laga soppa. Festlig kantarellsoppa.


Han var på torget igår och köpte de fiiiinaste ingredienserna.


Susanne, du är också bjuden!

Pah, ha, vilket skämt. Jag hittade denna långt in under skafferiet.
Att vi har ätit sånt här! Tillsammans med påsbearneise, potatiskroketter
och ibland när jag och mamma skulle festa till det,
ja då blev det crêpes i micron med hyvlad, smällt ost på.
Delikat!


Kvällen igår hos Ludde var himla mysig. Han är ju kungen av att mysa till det i lägenheten.
Flera sorters glögg och pepparkaka med brie och mögelost. Yum. Digital brasa och julmusik.
Det var mysigt ända tills Jill Jonsson var på tal och någon kläckte:
" Hon är typ en lyckad Carola"
Då kände jag att stämmingen blev liiite tryckt.
Snacka skit om Carola på jul är ju som att svära i kyrkan.
Jag var tvungen att välja sida.

Jag åkte hem.
Nu ropar pappa  att det är dags för dags för datorutflykt, oh my, pappa åker frivilligt till A6.
Bäst att skynda sig så han inte återfår sitt sunda förnuft.

Later.

Kommentarer
Postat av: Anonym

visste inte att du också är ett stort carola fan. Hon är våran gud nämligen..

2008-12-08 @ 09:47:42
URL: http://sandrisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0