Jullov,kul lov.

Åh det har precis gått upp ett ljus för mig så här vid frukostdags (lunchdags) på juldagen.
Det är ju det sista jullovet nu. EVER. Det är ju sorgligt, men sedan tänker man på alla pros and cons och skiter i vilket.

Men vilket lov det har vart so far.

Tisdagen innan lovet var vi hos Ida Bohm, årets värdinna för julmyset. En stor del av MP3A var där och lekte lekar samt fikade fika. Fett najs.

image75
Onsdagen efter var det party på APT. Kanske snyggaste balparet?

Dagarna fram till julafton har sedan varit fullsatta. Jag och min kära vän Stina sa en dag " jag hatar paket, och prat och paket och jobb, jag har inget liv" typ. Men innerst inne  är det ju väldigt skoj. När kunder handlar...=)

Julafton.
image76
Denna bild sammanfattar dagen som var relativt lugn. "Bara" familjen i ett juligt radhus. Faktiskt riktigt lyckat.Filmkameran är återupplivad. På den sedvanliga promenaden kring västersjön blev det filmning och "naturrutan" men pappa Andreas. Fruktansvärt roligt.

image78image77
Att jag skulle lägga mig i julbordet var väl ingen nyhet.
Ingen jul utan fetaost.
Jag stod även för avokadoröran på äggen, för pappa hade glömt att köpa ngt gegg att lägga där.
Inga ägg utan gegg.

Fina klappar hade alla ansträngt sig med. Och rim. Mamma försökte iallafall.
image79

Men det finaste rimmet kom från min kära syster, Sofia 16 år.
image80

Av henne fick jag ett par riktiga hörlurar, som inte hade kommit än. Precis vad en tinnituskinkig syster behöver.
Checka fräsigaste rimmet:
"Rop, skrik, gnissel och gast,ingen ro och ingen rast.
Aldrig får öronen dina någon ro, hur ska man bota detta månntro?
En riktig "eargasm" är vad de behöver, vilket man ej får av varken spader eller klöver.
Nej, endast ljuva toner detta kan ge, från Ternheim, Elin och La-a-sse.
Nu kan dina vänner förlja dig jämt, på vågorna gunga, det är inget skämt.
Så låt dessa rama in ansiktet ditt, du kommer bli läcker, en riktig hit! "

Visst var det bra? 

Party ikväll, se you later.
Puss

Kommentarer
Postat av: Lillan

God, I'm good.

2007-12-25 @ 12:20:45
URL: http://combatbaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0