Vart tar tiden vägen?

Snart är det dags för julklappar och önskelista.
För 9 år sedan var det enda som stod på min lista "lillasyster".
Hon kom och fyller snart åtta år.
ÅTTA år, det är helt sjukt, vart är min BÄBIS!
MIn lilla lilla syster på 50 cm som låg brevid mig när jag läste.
Som typ var det fetaste som vistats i en dopklänning.



Denna insikt kom till mig när jag läste denna konversation på min andra systers blogg.


Konversation mellan mig, Sofia och lillskiten på väg hem från hennes skola:

Jag - Vad har du gjort idag då Olivia?
Olivia - Vi har haft tema!
Jag - Jahaaa, va kul! Vad har ni för tema då?
Olivia -  Povel Ramel, men idag pratade vi om mango. Jag tycker inte om mango. Jag gör faktiskt inte det!
Jag, småskrattande - Nehä, och varför inte det nu då?
Olivia - Den är för söt för mig. Alltså, den är liksom bara för blä!

Jag trodde jag skulle dö. Denna kommentaren var också ganska käck:

Olivia (när vi hade kommit hem) - Kom nu Sofia, så pluggar vi tillsammans! Jag kan hjälpa dig, för jag kan allt om Povel Ramel och Viveca Lärn, så du kan bara fråga mig, så kan jag det!

Några sekunder senare..

Olivia - ...och carl von Linné kan jag allt om också. Bara att fråga, Sofia!



Ja....Vart tar tiden vägen?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fetaste i dopklänning må vara sant, men jag var ändå fetast av alla på dopet! YOU CAN'T TAKE THAT FROM ME!

2007-11-07 @ 00:18:57
URL: http://combatbaby.blogg.se
Postat av: s t i n a

fredag låter perfekt! åh vad mysigt :)

2007-11-07 @ 09:57:32
URL: http://stinah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0