Öronproppar i papperskorgen


Som vi alla vet vid det här laget, för jag menar, hon är lite svår att missa, är ju att jag har en syster. Olivia Denise Olofsson, snart 9 år.  Idag tog hon ett steg närmare vuxenvärlen.

Jag har ju bytt rum, vilket innebär att jag fortfarande har en del saker som är osorterade och oslängda. Men imorse var det ändring. Jag har tydligen sparat en hel del gammal skit, för i en liten låda hittar jag ett gäng gamla kondomer. Ja, sånna där som man köpte i polen i åttan för de hade olika smaker och färger, och man var så himla busig som köpte dem. Och givetvis har vi också kategorin sånna som man fick på födelsedagskorten när man fyllde 15, och givetvis har sparat tillsammans med korten. Allt ovanstående tyckte jag hade nått sitt bäst föredatum (för alla vet ju att klamydia är så inne) och därmed åkte dessa i soptunnan.

När jag och mamma sen kommer in från vår promenad i solen kommer Olivia springades med en ytterst torr kondom i handen.
"mamma mamma, kolla vad jag hittade. Det är ju inte alls öronproppar som Micke säger, det är ju en baaaallong!!"
Till saken hör att min vän Micke som jobbar på Bobbys, säljer "pack of love" kondomer hos sig. Så varje gång jag och Olivia är där och hälsar på ska hon undersöka dem, och varje gång säger jag och Micke " nej, men det där är bara såna där engångsöronproppar som andrea behöver för sin tinnitus ibland". Hon har alltid nöjt sig med svaret.

"Varför i helskotta skulle du gräva i min papperskorg för Olivia?" avslutar jag mammas förklaring med snoppar, och bäbisar. (oliva upprepar högt och storögt " på SNOPPEN?!"..."VADÅ INGA BÄÄBISAR?!")
Då svarar hon så oslyldigt hon bara kan. "jag ville ju bara prova öronpropparna...det får man ju inte på Bobbys...."

Ja, hujeda mig. Hon börjar bli stor min lilla skrutt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0