På Idas order...

skriver jag nu ett inlägg. Det var en tid sen men jag har ju faktikst varit upptagen. 

Förra veckan var min sista semestervecka och den spenderades målandes och skruvandes. Jag hade mina tappra medhjälpare Soffan, Elin och Stina men fy faaaarao vad jag hatar att måla. Från 09.00 till 23.00 höll vi på. Never again.




Helgen var något helt annat. Jag skickade iväg Cirkus Olofsson till Stockholm och samlade pluspoäng genom att vara barnvakt åt Olivia en heeel helg. På fredagskvällen kom mina feelgood fröknar från landet och lagade minipizza samt såg på dålig film. Men vi vet ju hur vi roar oss iallafall.

På lördagen hade jag och Olivia tjejdag.
Shopping av nya skolkläder och Olivia lägger dessa kommentarer i provrummen:
"Andrea, aj löv it!"
"Andrea, den här är sååå inne"
"Andrea...du har ju tiiip(typ) ingen smak..."
Men efter en timma var hon trött och då gick vi och åt våfflor.
Sen var det biodags. "Kung Fu Panda". Den var så dålig att Olivia frågade när den var slut.
Åt minipizza, igen.
Mös i soffan, igen.

Söndagen började bra men sedan kom helvetesungen i min syster fram. Vi var på ikea och skulle fixa lite grejer, jag har inte druckit kaffe och hatar ikea rent allmänt med alla skrikande jobbiga ungar varav en var min syster. Helt plötsligt skulle hon prova aaaaalla sängar och aaaaalla fåtöljer och man kom liksom aldrig framåt. Man var fast i något slags limbo med jävliga ungar.
Jag ska inte har några på ett tag.
Tur för dem.
Och mig med för den delen.

Igår började jag jobb och inte skola. Idag gick jag till pastagubben och inte mattanten.
Jag klagar inte. Men nu är jag trött som in i beng.
Ska nog lägga mig och läsa nya ikea katalogen.
Barnfri I hope.

Kommentarer
Postat av: Ida

Bra där Andrea! Bloggar är till för att uppdateras. Vi rings säkert imorgon hörru. Puss!

2008-08-19 @ 21:58:01
Postat av: s t i n a

jaaa, ÄNTLIGEN (jag gör en fylking)

ses senare idag då jag ska hålla handen innan spurtan hepp hepp :)

2008-08-20 @ 08:09:13
URL: http://stinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0