Mellandagsrean är inget för mig

Jag sa till mig själv tidigt.
"Jag ska inte gå på nån bövla rea, jag hittar aldrig ngt där, det är oftast gammal skit som hängt med sen sommarrean som tusen andra mellandagsreasvettiga människor har provat."

Men vem är på Östersunds gator idag iallafall? Jo, moi! Det var för Sofias skull, men det var jag som handlade. Dock ej på rean, thank god.

Ska inte shoppa en pryl mer nu. Bara till mina födelsedagsbarn och till mitt eget partaj. Alltså, inget som väger.

By the way, har jag fått världens finaste julklapp av Farmor. Det var nog egentligen tänkt som en "extragrej" men jag blev så glad så glädjetårarna sprutade, och därav givetvis på farmor också.

Hon har i 25 år ägt ett par vita stövlar, (alltså vintriga tjocka saker, typ sameskor eller vad man ska kalla det...) som bland annat är gjorda i säl. Och de är så fruktansvärt snygga och jag har haft dem varenda vinter sen jag började komma upp i storlek 37. (med fem raggsockor)

Och nu har JAG fått dem! De är MINA!

Dock är skorna strl. 40 och jag är ju en stabil 38 så en sula fick jag ju lägga i. Han i sulbutiken sa att man antagligen skulle få ge över ett antal tusen för dem idag. Oh my.

I love them, och miljövänlig är jag också. Recycling is the shit.

Nu vankas det anisbröd. Hon göder mig och klär mig. Och hon gör det bra.

Till Sarah: Klart du är en trendsetter, jag vet nämligen en viss person som KOPIERADE din frisyr efter att ha sett den in action på friskis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0