Tredje advent- 26 dagar kvar.

Som sagt, det är den tredje advent och vad mer kan man förvänta sig av ett snösnålt småland, det smälter.
Pappa sitter i soffan och kollar på skidsport och drömmer på Jämtland. Farmor ringde nyss och berättade att det var så fint däruppe nu och att det ser ut som ett julkort från deras altan. Isen ligger tjock på Storsjön.

Jag är färdig med alla julklappar och det kliar i fingrarna på mig, jag vill ju så gäna att de ska ligga under granen. Inte för att det är fint, utan för att de helt enkelt får plats i min lilla bunker som idag ska rensas på skit som ej ska med till Londonlyan. Det som ska med stannar inne, det som lämnas åker in i en resväska och ut i boden. Mitt liv som hemmaboende hamster är snart slut, London ligger snart vid mina fötter. And I can´t wait.

26 dagar kvar.
Dagens ord: Slush= Slask, töväder.


By the way har pundet sjunkit. Thohej.

Torsdag


Club Caj i goda vänners lag, jag har fortfarande kramp i vaden
efter högklackat. Det måste bli mer av en vana det där.

Jessica, Hillevi och Stina var kvällens ladies.
Kinamat i Stinas lägenhet med saftvin och
salta nötter. Taxi dit och taxi hem, vem är jag
att klaga på kramp? Wimp.

Fredag



Julbak för hela slanten. Lussebullar, ischoklad, cornflakeskakor,
tryffel. Ellinor var bakis så hon fick uppdraget smoothie.
Oservera Ida i det fina förklädet, och det matchande greppet
kring bunken. Don´t you just love it?



Jag hade fullt upp med mönsterpassning.



Finns det vilja, finns det plats.



Voila!

Lördag



De ser ju himla oskyldiga ut...



Men icke. Här går de till attack.

Nu är jag trött, puss hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0