Två helveten, en evighet och en softardag senare



En hel dag på tåg kan göra vem som helst galen.
Speciellt om föräldrarna till barnet framför låter
barnet sitta med ljudet på sitt game boy på högsta volym
hela resan. Sen kan man ju bli ännu mera galen på
att man blir irriterad över ett nöjt barn när man samtidigt
sitter och läser om barn som är allt annat än nöjda.
Började läsa boken vid lunch, när vi var framme
slog jag igen den. Klar för säkert femte gången.
Självklart lipar jag, och när jag gör det som bäst upptäcker
jag att killen med game boyet stirrar på mig med stora ögon.
Jäkla unge.


Idag har jag andats.
Det gör jag väl hemma med men häruppe är det som att man yogaandas dygnet runt.
Det är nog därför man blir så trött. Sov till klockan 10 idag, och det händer ju typ en gång om året.
Sen var det långfrukost med efterföljande långpromenad.
De andra fick gå själva, jag och mina lånade dubbskor ville ju ha lite space.
Mina egna dojjor var ju bara att glömma.
Jag gick min promenad i ett soligt vinterlandskap med minst en metersnö på varje sida,
hur hade du det på din?! (möhöhö...)

Sen var det handling på Kvantum.
Jag älskar Kvantum.
Suss hade också älskat Kvantum.
De har chark på Kvantum.
Och trevlig personal som ler och
följer med till hyllan man letar efter.
Kvantum in my nördheart.

Hem och äta farmors ungspannkaka.
Eftermiddagsdvala.

Det är så jobbigt att vara i Norrland.
NOT.
Om det inte vore så att jag var en stadstjej som inte vill känna sig isolerad utan civilisation
hade jag flyttat hit. Och av ovanstående anledning ska vi en sväng till stan imorgon.
Man kan ju få ont i ryggen av allt slappande och andande.

Puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0