Learn it, live it, love it.

Detta lilla inlägg är tillägnad min kära mor, som förövrigt haft körkort i knappa 30 år.

image92

Detta är en växelspak. Ser den bekant ut? Vi har en sådan i vår bil. I båda faktikst. Newsflash, vi kör INTE automat.

I tid och otid kommer miljöfrågan upp i vårt hem, och mamma som under de senaste 25 åren jobbat i city, inte en enda dag tagit buss eller cykel till jobbet och har inga intetioner att göra det heller, är den som ojjar sig mest.

När hon idag körde i 47 km/h på tvåan kunde jag inte hålla mig.
- Mamma, växla nån bövla gång.
- Varför det? (med mobilen limmad vi örat i vanlig ordning)
- Tja, let´s see. Det låter, det är dyrt, milljöförstörande, ska jag fortsätta?
- Åmeh, jag ska snart växla ner ändå, eller svänga menar jag.
- Mamma!!
- Jag orkar inte.

Det är i dessa lägen jag inser att jag är min fars dotter. Och min mammas morsa.

Och är man i dagens samhälle för lat för att växla har det gått för långt, Mamma, wakie wakie.

NU tillbaka till engelskaplugg och diverse fix.

Later.

Kommentarer
Postat av: Sofia

HAHA, mamma kommer bli jordens undergång, I promise.

2008-01-10 @ 15:29:36
URL: http://combatbaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0