Oh man...

Okej, det har kommit många tankar till mig de senaste dagarna.
Vanliga människor får 40-års kriser. Jag fyller nitton imorgon och befinner mig i en 19-års kris. Att det är ett nytt år hänger väl med i denna lilla betraktelse.

Jaha, vad har jag gjort med mitt liv det häär året? Mer än förra? Och varför var det så himla viktigt att fylla arton och tro att allt ska bli annorlunda för att man blir vuxen som man egentligen inte blir fast man tror att man blir det. Jag är nog mer barn nu är någonsin.

Jag hänger inte riktigt med i tempot, va. Det känns som att jag sitter i en glasbubbla och allt utanför den rör sig i slowmotion. Och jag hinner ändå inte med.


Slow me down
- Emmy Rossum

Rushing and racing
and running in circles
Moving so fast, I'm forgetting my purpose
Blur of the traffic is sending me spinning
Getting nowhere

My head and my heart are colliding, chaotic
Pace of the world
I just wish I could stop it
Try to appear like I've got it together
I'm falling apart

Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down
Don't let love pass me by
Just show me how
'Cause I'm ready to fall
Slow me down
Don't let me live a lie
Before my life flys by
I need you to slow me down

Sometimes I fear that I might dissapear
In the blur of fast forward I faulter again
Forgetting to breathe, I need to sleep
I'm getting nowhere

All that I've missed I see in the reflection
Passed me while I wasn't paying attention
Tired of rushing, racing and running
I'm falling apart

The noise of the world is getting me caught up
Chasing the clock and I wish I could stop it
Just need to breathe, somebody please
Slow me down



En annan insikt som kom till mig är ju att det finns något som heter projektarbete. Både ett vanligt och ett på engelska. Sedan finns det något som heter planering och framförhållning. De två små sistnämnda petitesserna tappade jag på vägen där någonstans mellan det att jag trodde jag blivit vuxen och kommentaren "allt ordnar sig".

För det gör det ju.

Kommentarer
Postat av: ida.

äh, det med projektarbete, det ordnar sig!
läste en himlans bra grej. att om man står med ena benet i det som hänt, och andra i framtiden, då pinkar man ju faktiskt på nuet.
och det är himla sant.
behöver jag signera det med att det är jag som tycker det är så? haha. "äh, det ordnar sig!"

2008-01-09 @ 15:01:24
Postat av: Abdirahmanjuni

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2008-10-23 @ 12:41:53
URL: http://www.enequist.dk/abdirahmanjuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0