Ytterligare en vedervärdig dag.

Åh vad jag inte orkar att inte orka.

Jag brukar ju vara uppe med tuppen, äta massor, gå ut och gå, träna, babbla, plugga, jobba och ja, göra allt det där man gör i min ålder.

Nu tänker jag att jag vill göra det, men kroppen säga " Who are you kidding?, det enda du kan göra idag är att dra på velourdressen och köpa daimglass på netto."

Och så blev det.
Dagens höjdpunkt var när Stina ringde och muntrade upp och att  jag läste ut guds straff till mänskligheten, eller iallafall mig, The memoir "Angela´s Ashes".

image98
Dock har boken gett mig ett tänkvärt citat, sagt om de dömda protestantiska pojkarna.



" I wonder how the can laugh or don´t they even know they´re doomed? I feel sorry for them and I say,
Billy, What´s the use of playing croquet when you're doomed?
He says, Frankie, what´s the use of not playing crouqet when you're doomed?

Ja, det gäller att hålla humöret uppe.

/Vandrade vålnad i velour

Kommentarer
Postat av: s t i n a

du är så fiin.! snart kommer du & hälsar på :)

2008-01-29 @ 12:44:40
URL: http://stinah.blogg.se
Postat av: Eldarmelissa

God bless you

2008-09-19 @ 10:28:05
URL: http://eldarmelissa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0