Danmark, installerade och rutinerade.

Nu har vi vart en tid här i vårt lilla hus vid havet i Lyngså, Danmark. Hela Cirkus Olofsson och Familjen Dalsätt, aka Kost Suss med man och tvillingdöttrar på 1,5 år. Dessa kids är de finaste jag vet, men oh så mycket äventyr man får  vara med om. Som tillexempel innan  vi hade gått på färjan i GBG så fick ungarna springa av sig lite i bilkön in till färjan.

Not so very good....
Melina satte händerna i sån där svart kletig olja så då var leken slut. Jag tog hand om Moa, den ungen som inte var inoljad, trodde jag. Men ack nej, på skorna satt det klet i massor som snabbt överfördes till min vita klänning. Olja är ju inte att leka med så det var bara öppna bilen och slita ut väskan som låg bäst till. Nu startar alla bilar i kön, hög tid att sätta sig i bilen och inte hög tid att vara sjåpig med att visa hud. Så stripteasen kom väldigt tidigt och alldeles gratis för de som väntade i bilarna. Och jag såg ut som ett lapptäcke med gällivare häng resten av resan. (Som sagt, man fick ju ta ngt i väskan som var on top...)

Nog om den lilla inledningen på vår härliga semester.
Annars så var de stora tjejerna på shoppingdag i Aalborg igår. Jag köpte ett sjupack strumpor för det hade jag glömt att packa. Finn två fel i den meningen.*

Vi promenerar vid havet,käkar asgod mat, läser, leker och ser på film. Suss man Anders äger Hemmakväll- butiken i Huskvarna. I say no more....

Nu ska jag, Suss och kottarna gå milen.

Puss puss








*Rätt svar: Glömt? Köpt en grej?


Kommentarer
Postat av: "Hon med väskan som låg närmast"

Jag känner mig oerhört fet just nu...

2008-07-01 @ 10:29:06
URL: http://sofiah
Postat av: Anonym

2008-07-01 @ 10:29:35
URL: http://sofiahelene.blogg.se/
Postat av: s t i n a

det låter kalas mysigt, prutt!

2008-07-01 @ 13:56:44
URL: http://stinah.blogg.se/
Postat av: Johanna

var härligt du verkar ha det i Denmark baby.. visst e danskan underbar?jag älskar den!

2008-07-02 @ 20:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0