Östersund, precis som det ska vara

Rättning. Det var inte nio timmars bildfärd. Mer som tolv. Vi stannade i de mest deprimerande städerna: Grängsberg och Orsa. Det fanns på allvar endast en skabbig pizzera,med sånnadär fläktar i taket och fetton i foppatofflor samt mack och systembolag. Hemska tider. Vi kom ialla fall fram tillslut och då väntade grill och rosévin. Somnade som en stock i gillestugans bäddsoffa i vanlig ordning. Fint.

Idag har det varit en såkallad återhämtningsdag. Sovmorgon, frukost med egenplockade äkta jordgubbar, inte sån där skit vi har i småland. Familjepromme kring lillsjön och sedan vankades det som verkligen är norrland på hög nivå. Farmors fläskpannkaka. Det är grejer det.
Sen måste man ju vila, i solen givetvis, den finns häruppe ockå, maha!! Jag och syrran gick ner till sjön och spanade efter storsjöodjuret. But nothing.

Nu har jag blivit attackerad av mina favviskusiner, tvillingarna Marcus och Martina, åtta år. De har kommit hit för polkagrisleveransen. Det är redan bråk " Faster  LEEEEEEENA, Oliiiivia SMAAAAAASKAAAAR! (på ren och skär jämtländska off course).

Det kommer bli en lång vecka. Som tur är finns det som sagt rosé även här, Och jordgubbar.

Och icke att förglömma.
Bananer!

Nu vankas det Farmors Fisk och jag ska nog hinna med ett dopp i storsjön innan dess.
Later.



För två år sedan, I think.



De är ju faktiskt ganska stora. Och kladdiga.



Dock inte riktigt lika förkräckliga som miniälgarna Herrström- Olofsson.
Hahah, näää. De är ganska söta ibland=)

Kommentarer
Postat av: s t i n a

jag gillar inte riktigt att du är så långt borta hjärtat!hoppas ni har det mysigt, puss på dig

2008-07-29 @ 11:06:48
URL: http://stinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0