Utkast: Hej! Nu ...

Hej!
Nu är jag i skrivartagen igen.
I helgen var jag ju i Göteborg med min relativt nyfunna vän Evelina aka. luggen (hon tog tag i håret och klippte den själv i lördags, apsnyggt, skitläskigt) och därefter har man ju mått som man förtjänat. Ganska trött efter en helg av sex and the city living. Lägger upp bilder snart, they are worth waiting for.

Som jag sa till min goda vän Sarah häromdagen, den lilla ursäkt till häck jag hade är antagligen bortarbetad nu. Jobbat everydag i tre veckor och jag klagar inte. Om det inte är sommar och sol. Så nu är jag lite bitter. Klag Klag,
Men jag har ju mina fina lunchdejter, igår hade jag en med Mohammed, min bästa dansvän ever. Han har kommit in på högskolan och ska plugga ljusdesign. Han är inte lite fräsig.

Igår var jag bara hemma och latade mig.
Och städade rummet -INTE
Och packade som jag var tvungen att göra- INTE
Tog en uppfriskande promenad-VERKLIGEN INTE DET HELLER

För att har mitt rum kommit in i en sådan fas att de grejerna som ligger framme är sånna som man egentligen inte vet vart man ska lägga. Som man alltsomoftast lägger ner i en brun papperspåse tills man kommer på att man saknar något.
Igår orkade jag inte ens lägga skiten i en påse.
Då är man trött...

Ikväll ska jag, Stina och Luggen dricka vin. Det behöver jag. Hela två dagar sedan sist, c'est terrible.

Promenad hem nu. Nedan följer en liten del av min favoritlåt.
Ladda hem.
Puss hej

Ani DiFranco- Marrow
...i'm a good kisser
and you're a fast learner
and that kinda thing could float us
for a pretty long time
then one day you'd realize
you've memorized my phone number
and you'll call it and find it's a disconnected line
cuz i got tossed out the window of love's el camino
and i shattered into a shower of sparks on the curb
you were smoking me
weren't you?
between your yellow fingers
you just inhaled and exhaled without saying a word

where was your conscience?
where was your consciousness?
and where did you put all those letters
that you wrote to yourself
but could not address?

there's a smorgasbord of unspoken poisons
a whole childhood of potions
that are all bottled up
and so one by one i am dusting off labels
i am uncorking bottles and filling up cups
so go ahead and have a taste of your own medicine
and i'll have a taste of mine
but first let's toast to the lists
that we hold in our fists
of the things that we promise to do
differently next time...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0