Påskpanik.


En påskdag. Nästan lika lång som långfredagen.
Äntligen strålar solen iallafall och glada som små barn på julafton traskar far och dotter ut på morgonkvisten. I full snömundering och drömmarna om Östersund tydligt skimmrande på hornhinnan. Far pratar om högskola, jag ignorerar och pratar om baksmälla. Ge mig lite mer ångest, schnälla.

Påsken firas inte så allvarligt i det här huset. Inte någon högtid alls faktiskt. Igår blev det påsklunch på jobbet från Bernards på grund av inbrott. Hur man än försöker komma ifrån jobbet när man är ledig kommer man dit ändå. Tom på påsk. Soff stack iväg på sitt håll så jag och paps fick laga påskmiddag till 4. Men OH så delikat.
Basilikaslungade morötter wokade i apelsin och curry, strösslade med cashewnötter.
Ingefärsglaserad lax med sesamfrön och svart råris.
And jordgubbar till dessert.

Så äts det när jag får bestämma. Och det gör jag ju alltid i vårt kök, mohöhö. Våga Vägra jul/påsk/midsommar/äckel svenne mat. Tror vi åt pizza förförrra påsken...

Kvällen blev en blandad kompott. Förfest hos Jeanina och dans kring köksbordet. Sedan ett köande till centrum som för övrigt är så sjukt ovärt. Ovärdare kan man nog inte hitta. Värt var dock min och maddes dans non stop. Till och med till "alla som inte dansar är våld...." Så himla mot mina principer.
Men det var det värt.=)

Dagen har flytit på i sakta mak. Men jag har hunnit med a lot. 
Familjefrukost med samtalsämnen så som hur tanterna på friskis uppför sig i dushen, hur pappa inte studerar andra mäns doningar i omklädningsrummet, till mammas stora förvåning och förskräckelse. Fick även höra hur mor definierrar ordet "dase" och lite språkundervisning hans även med. 
-Bånge?
Ett mycket relevant ord att kunna när man närmar sig...40+.
En smaklig frukost som vanligt.

Såg också snygga mörka män i " Remember The Titans" bland andra otoooroligt nödvändiga saker.

Nu ska jag belöna min duktighet med målning av naglar och ELLE ( Johanna och Stina, jag är evigt tacksam).
Ciao

Kommentarer
Postat av: Syrran

"Tror vi åt pizza förförrra påsken..."

Haha, så jäävla värt. Bästa påskmaten!

2008-03-23 @ 21:18:42
URL: http://combatbaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0