Hurtbullen som aldrig är sjuk...

...blev igår sjuk. På eftermiddagen kom det som en våg. Illamående, kallsvettande, magont och sprängade huvudvärk. Tack och hej, fick åka tidigare från jobbet och däckade i sängen klockan 18.00. Mamma väckte mig klockan 23 och sa bestämt att jag skulle äta en banan så min mage (som alltid är välfylld, haha) inte får en chock. Tack.

Idag samma feeling. Men mamsen har nog diagnostiserat min sjukdom. Kaffeabstinens. Jag har inte druckit kaffe på tre dagar och detta är just varför. Man ska väl för tusan inte bli sjuk bara för att min inte har tillgång till kaffe.

Så nu är det bara att härda ut tills kroppen har vant sig. Eller så tar jag en kopp vid lunch. Jag får se.

Jag har förresten inte tid att vara sjuk. Idag kommer det massa varor, och det har vart löning, jag ska luncha med  min älskade väl Stina som jag knappt kommer ihåg hur hon ser ut för jag har ju inte sett henne på jättelänge.

GAH.

Men en positiv sak har kommit ur detta. Fick inte träna för chefen så då hade jag ju tid att ringa länsförsäkringar och fixa skydd för min utlandsvistelse.
Hon: Ska du utvandra?
Jag: Ehm...va?
Hon: Ja, utvandra?

Whatta fack, det vet väl inte jag, det frågar man väl inte en människa med reseångest. UTVANDRA? Hör ni hur läbbigt det låter? Det låter som att jag ska till ett kalt land där det bara finns hyddor att bo i och rutten potatis att äta. Och så får man gå klädd i säckväv. Mjölk i kaffet är bara att glömma.

Det är därför jag vänjer av mig för övrigt.

Nä nu ska jag till jobbet och le och vara glad. Till min hjälp har  jag den här bilden. Sofia förlåt, men jag skrattar så jag dör.


Den sjuka hurtbullen är också lättroad.
Tack Sofia.

Kommentarer
Postat av: Amanda Livh

Hahaha först måste jag bara säga, fy tusan vad snugg Sofia är. :P



Men jaha vad roligt. :) Jag ska på på Edgware road. Ca 5 min gångavstånd till centrum, ligger typ vid Hyde Park. Jobb har jag ingen aning om, det tar jag när jag kommer dit helt enkelt. :) lättast så skulle jag tro. Vart ska du bo & med vilka? & vet du vart du ska jobba än? Hur länge ska du stanna?



Jaa skojjar du eller? Jag längtar jättemycket nu. Ska bli så himla kul. Fast lite nervös är man ju också.



Kram.

2008-11-26 @ 10:41:59
URL: http://amandalivh.blogg.se/
Postat av: s t i n a

haha utvandra och sofa gjorde min morgon.

ska bli nice to see you darloshine!

2008-11-26 @ 10:48:14
URL: http://stinah.blogg.se/
Postat av: Amanda Livh

Haha sorry. jo visst.:) [email protected]



Kram.

2008-11-26 @ 12:04:22
URL: http://amandalivh.blogg.se/
Postat av: Lotta Lofthammar

Hej Andrea! Läser både din och Sofias blogg ibland, och shit vad jag prickade rätt dag nu. Jag skrattade högt för mig själv så jag trodde att Wille skulle vakna!! Hoppas Sofia har nån bild att hämnas med så jag får garva igen.. hö hö!

2008-11-27 @ 21:34:16
Postat av: Therese

hallo! haha..ja..jag är också "utvandrare" och när jag kommer till Sverige "på besök" så gäller inte alla försäkringar. jag fick typ ångest när jag hörde det första gången ^^



vid jul kommer jag hem, då har jag varit här i 5 mån. tiden går fort när man har roligt, och framför allt när allt är nytt!



lycka till i England!



Kram!



//Therese

2008-11-28 @ 19:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0