Jag har kramp.

... Och inte vilken kram som helst. Andrea Olofsson har skrivkramp. Whaaaata faaaakk. Innan när man gick i skolan kom alltid orden som ett porlande vattenfall och jag var tamigsjutton expert på krångliga adjektiv,adverb och alliterationer.

Men nu. Icke. Inte ett tecken kommer utan kamp.
And therefore- skrivkramp.

Jag skriver mina CV:n. Med betoning på MINA, as in flera. För om jag i London söker ett caféjobb skiter de väl fullständigt i hur duktig jag är inom skönhetsbranchen. Och vise versa.

Inatt låg jag och vände och vred på min i oändlighet. Ångest tror jag det kallas. Jag kom på en massa engelska grejer jag inte kan, typ skillnaden mellan "vikt, väga, våg" och att jag aldrig lär mig skillnaden mellan "where" och "were", jag har ju alltid gissat och det har ju gått vägen men det kanske är för att Björn insåg att jag hopplöst felprogrammerad och förbisåg detta.

ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST.



Idag har jag minsann hållt mig sysselsatt för att slippa ångest. Jag har:
- Rostat müsli
- Spänt mig på gymmet
- Promenerat (i en kvart, sen gav jag upp, det var förjääävla kallt)
- Tillsammans med Sofia lekt i studion med pappas nya blixtutrustning.
(Andrea hittar en fläkt, Andreas barndomsidol var Carola Almighty. I say no more)
- Fixat representativ bild till CV:t. (jag har alltid hört att engelsmän är svaga för fläktar...)

Och nu sitter jag här med the kramp och får damp. Tror det får vara nog nu, snart börjar ju faktikst "Gossip Girl", och det är ju hopplöst bra och han är ju fruktansvärt snygg(jag säger han, för det finns ju flera). Synd att Sofia har skaffat pojvän, nu har jag ingen att yla i soffan med. Får be mamma.

Imorron ska jag med min vän Suss på studiebesök på Persgården på Visingsö. Lovely.

Puss och hej.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag får inte titta på gossip girl för söndagsklubben. Det gör ont i mig!

2008-11-23 @ 22:33:56
Postat av: Anonym

2008-11-24 @ 15:47:47
Postat av: Malin

Du köper ett sim-kort när du kommer dit - så gjorde jag i Sydney iaf och det lär ju funka så även i London :)

Usch, har inte ens börjat skriva på cv:t.

Men innehållet kanske inte är så viktigt när man har en fläkt-bild :) Förresten så är Carola vår idol med!

Oh my carol som vi brukar säga :)

2008-11-24 @ 15:49:38
URL: http://malinaliasekan.blogg.se/
Postat av: Sofia (das lillsyrra)

HAHA, oh my carol! Bästa uttrycket ;D

2008-11-24 @ 19:25:35
Postat av: Sandra

Hej Andrea! Vad kul att du hörde av dig. Ja, det är samma här. Hade också tänkt börja plugga till hösten, men vill som sagt resa först. Var det svårt att hitta boende? Hade en lägenhet på gång, men insåg att det skulle bli en aning dyrt att bo där själv. Att bo med flera andra är ju perfekt, så det var ju synd att det var fullt där du ska bo. Jag hör gärna av mig när jag kommer dit! :) kram Sandra

2008-11-24 @ 20:02:36
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja! Ser verkligen fram emot detta. Jo, jag tror också det. Jag och några vänner har pratat massvis om detta, men ingen tycks kunna bestämma sig. Så jag tror det blir bäst att åka själv faktiskt. Och precis, det var ju inte så svårt att hitta någon att prata med :) Givetvis har jag det, [email protected]. Har tyvärr inget internet hemma hos mig, men är rätt ofta hemma hos mina föräldrar. Så det är bara att maila på! :D

2008-11-24 @ 21:15:08
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: Stina

hej andrea! kul att du skrev! London är hur underbart som helst! Vet du vilken del ni kommer bo i? Jag ses gärna när ni kommer hit! Kramar

2008-11-24 @ 21:21:24
URL: http://sstinaa.blogg.se/
Postat av: stina

andrea vi ska ses inom kort. jag saknar dig!

2008-11-24 @ 22:42:00
URL: http://stinah.blogg.se/
Postat av: Malin

ja, antagligen kommer det vara brist på klädutrymme, och eftersom den är platt blir det nog att den följer med. Annars ligger Ikea nästan på samma gata om man vill prioritera annat i resväskan :)

2008-11-25 @ 09:53:12
URL: http://malinaliasekan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0