En helt vanlig dag hos Cirkus Olofsson

Pappa kunde inte hålla sig från att ta fram kameran då han stegande in i badrummet
en vanlig fredagsmorgon. Det är trängsel i vanlig ordning. Tur att mamma inte är hemma.
Och tur att jag inte börjar klockan åtta varje morgon.



Igår var iallafall en strålande dag. Jag var ansvarig för att fotograferingen av Nöjesnytts höstmode plåtades utan problem.
Eller rättare sagt, att alla modeller hade hårr och make på plats vid rätt tidpunkt. Som tur var hade jag rutinerade Annso vid min sida som bara gör och så blir det skitbra. Inga dimmor. Samma sak gäller frisörerna Anita och Sofie. Dreamteam to say the least.

Vi blev färdiga långt tidigare än vi skulle så jag fick min lediga fredagseftermiddag iallafall. Jag och Hanna fikade på takterassen på jobbet och sen tog vi en sväng till dom där affärerna man aldrig hinner till annars. Hon lärde mig också fickparkera (ett år senare...)hurra! Sen fick jag åka och handla i lugn och ro. Promme och middagslagning. hämtning av hungriga, arbetande barn (Stina och Sofia). Sen en lugn hemma kväll i soffan. Nice.


Idag är det lördag och mamma kommer hem från mallis. Jag ska gå på torget och paps och syrran bakar troll.


Hej lediga lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0