Nyårsrensning

Klockan visar 08.32. Solen är på väg upp, temperaturen har stigit ytterligare inatt. Tre minusgrader ute, noll minnesluckor hos mig. Allt är fastnaglat i på hårddisken som blivit mer och mer överfull. Undrar om det kommer lika mycket fastna nästa år. Finns det en chans att så många skratt, danser, draman och dimmor får plats i sinnet år 2009? Lika många soluppgångar? Osäkert. Prognosen visar växlande väderlek.

 

Inget år kan ju vara som det andra, och tur är väl det. 2008 kommer vara svårslaget, men man kanske inte ska jämföra år sådär. Himla orättvist för 2009, vad kan väl slå studenten och en bal på slottet? Ganska mycket vid närmare eftertanke. Balen var ju trots allt ganska trist...o tråkig...och alldeles underbar. Det kommer nog bli rätt lika i slutändan. 08 var året då allt hände, 09 blir året då allt börjar.

 

Och vilken början sedan. Nyårsafton, 20-års fest, Londonflytt. And then what? Får nog akta mig för att få storhetsvansinne. Det måste faktiskt inte hända saker hela tiden. Ibland måste man nog bara sitta och titta på hur temperaturen stiger. Och hur solen går upp.

 

Man vet ju inte hur många soluppgångar som fastnar på årets hårddisk. Men jag har rensat, det finns plats. År 2009, välkommen. Jag är redo.

 



Nyårspinglor


Jessica var min vapendragare under kvällen och senare sängsällskap.
Somliga blir svårare än andra att flytta ifrån.

Kommentarer
Postat av: L O O

godmorgon :) Hitta på idag då?

2009-01-06 @ 10:32:10
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: stina

hej blekfis men hej vad trevligt det var!

jag börjar tycka detta känns lite jobbigt just nu att min fina ska lämna mig!

2009-01-06 @ 11:12:18
URL: http://stinah.blogg.se/
Postat av: stina

härligt då, hur många är ni som flyttar? jag trivs kanonbra här :) vart kommer ni bo?

2009-01-06 @ 15:13:52
URL: http://sstinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0